1e dag

Zo, we zijn gearriveerd.Gisterochtend om 5.45 ging de wekker. Met de 7.22 bus van Winschoten naar Groningen omdat de treinen niet reden, maar dit wisten we. Mooi op tijd voor de 8.46 trein rechtstreeks naar Schiphol. Zonder vetragingen mooi op tijd daar aangekomen. We konden de koffers al vrij snel inchecken en hebben onze plaatsen omgewisseld voor relax zone (met kleine bijbetaling), maar was de moeite waard. Het vliegtuig vertrok iets later en dus kwamen we niet om 19.45 surinaamse tijd aan, maar om 20.00 (in nl was dit 01.00). Toen een uur op de koffers gewacht en daarna met een chauffeur naar het kantoor waar de huurauto klaar stond. Ondertussen was het 23.00 en we moesten Martin en Anne nog ophalen, die kwamen nl vanuit Curacao om 24.00 aan. Zonder navi met de auto de weg gevonden en toen naar het huisje. We kwamen daar om 2.15 aan, maar waren aangekondigd dat het nachtwerk zou worden. De portier was vriendelijk en liet ons erin. Nog wel even de checklist van aanwezige dingen moest worden doorgenomen. Dit was wat vermoeiend, na meer dan 24 op de benen te zijn, maar oke.

Het is nu half tien, 33 graden dus niks te klagen. Na ons ontbijt te hebben genuttigd gaan we zo ff het centrum in. Franz heeft bij de chinees aan de overkant een paar dingen gekocht voor het ontbijt. Uiteindelijk waren ze het eens over de prijs en wisselkoers, maar uiteindelijk kwam de chinees ook nog 5 euro terug brengen. Is toch weer een goede start van de dag.

So, wie mann vielleicht hier oben lesen kann war es doch ein bischen aufregend gestern. Eigentlicht die reise mit der bus und bahn nach Schiphol ohne problemen. Leider in Suriname eine stunde warten auf unsere koffer und 15 min verpsatung. Dann noch nach uns vermietbetrieb fur unsere mietwagen. Dann wieder zuruck nach flughafen weil unsere freunden da ankamen von aus Curacao. Dann nach unsere ferienwohnung. Angekommen um 2.15 nachts, 26 graden. Fix und fertig nach 24 stunden wach zu sein, aber gut.

Jetzt hat Franz schon bie die Chinesen die sachen fur fruhstuck gekauft und spater kam er druber um noch geld zuruck zu geben. Jetzt in die kleidung und ab in die stadt.