18e dag

Vandaag de eerste dag zonder Anne en Martin, is toch even wennen. Je bent er zo aan gewend met zijn 4-en alles te doen en te delen en Duits te praten en opeens,oh je we kunnen weer nederlands praten en zijn met zijn 2-en. We zijn ipv de Tulip nu de Choi's gaan bezoeken, hier zit niet veel verschil in. De supermarkten hebben bijna alle nederlandse producten. Het dagboek met foto's een beetje bijwerken, kaarten schrijven. Vanavond hebben we afgesroken met een Duist / Nederlands echtpaar die hier pas een paar maanden wonen omdat die meneer hier werk heeft. Zij zijn hier nog niet zo bekend en kennen practisch niemand. In de supermarkt vorige week hoorde zij ons duits praten en was blij en stapte op ons af, want dacht, ik hoor iemand uit mijn land. Vanavond een kennismaking en kijken waarin wij hun of zij ons kunnen helpen.

Heuten den ersten Tag ohne Anne und Martin. Wir sind so eingerichtet alles zu 4 zu machen, aber jetzt nicht mehr.Auch wieder umstellen von standlich Deutsch reden nach wieder Niederlandisch reden. Heute habe wir den Choi's besucht statt den Tulip, aber wenig unterschied. Fest alle niederlandsiche producten zu verkriegen. Heuten was lesen, karten schreiben, reiseblog mit foto's bei bearbeiten und heute abend treffen wir uns mit ein deutsch niederlandisch parchen die uns in den tulip letzte woch angesprochen hat, weil die hier noch nicht so lange wohnen und hier arbeiten und fest noch niemand hier kennen.