2e dag

Goede morgen allemaal,

Het is hier nu 7.45 en iedereen is nog in diepe rust. Ik kon niet meer slapen dus dan maar even weer schrijven. Gisteren zijn we naar het centrum van Paramaribo geweest en zijn we een stuk langs de waterkant gelopen. We hebben bij de Waag onze middagseten genuttigd. Nog steeds gezellig daar, wel een nieuwe eigenaar begrepen we. Bij de ingang van de Waag zaten ze van uitstapbureau Mets daar. Zij bieden uitstapjes aan. Wij zijn 5 jr geleden met Mets naar Palumeu geweest en hebben hier nu een 4 dagen binnenlandse tour geboekt, 3 nachten in hangmatten slapen. Dit gaan qwe vlgde week doen. We hebben eerst even boodschappen gedaan bij de grotere supermarkt Tulip die redelijk veel nederlandse producten heeft. In die zelfde straat was ook nog markt en zijn we even overheen gelopen. Anne heeft nog wat fruit gekocht en Franz heeft gemberbier geprobeerd. Toen we thuis kwamen hebben we even gezwommen, echt heerlijk. Rond 16.00 kwamen Alirio en Natasha. Dit was erg gezellig om hun weer te zien. Ze hadden heerlijke Surinaamse hapjes meegenomen. Later kwam hun zoon Yves er nog bij.Om half tien was ons lampje uit, want de nacht ervoor hadden we maar 4 uren geslapen. Nu heerlijk een lange, ongestoorde nacht maken.

So, gestern sind wir mit Anne und Martin in die Stadt gefahren. Erst eingekauft bei eine was grossere Supermarket, die inzwischen ganz viele Niederlandische sachen verkauft. In diese strasse wa auch Markt, da sind wir auch noch mal daruber gelaufen und noch was Obst gekauftund Franz hat Ingwerbier probiert. Danach sind wir die Wasserseite entlang gelaufen und uns Mittagsessen in die Wage gegessen. Schon wieder da zu sein nach 5 Jahren. Da wa auch ein Ausflugbureau, damit sind wir vor 5 Jahren mit in die Jungle geflogn. Jetzt haben wir fur 4 tagen, 3 Nachten in Hangematten schalfen ein tour gebucht fur nachste Woche. Wenn wir nach Hause gegangen sind haben wir erst mar geschwommen, herrlich. Danach sind so um 16.00 Alirio und Natasha gekommen. Das war wirklich ganz nett die wieder zu sehen. Yves, die Sohn kam spater dabei. Die haben leckers Surinamesisch Essen mitgebracht. Es war wunderschon und gemutlich die wieder zu sehen. So ungefahr um 21.30 waren wir richtig mude uns sind ins Bett gegangen, weil die 1e Nacht war eins bischen kurz.

Aletta

Leuk om van jullie reis te mogen mee genieten :)
Veel plezier daar en genietze!!!!

Tjimkje

Gelukkig toch nog op reis. Fijne vakantie.