10e dag

Zo, vanochtend de wekker gezet. We zijn met de taxi naar Krasnapolski gebracht en zouden tussen 7.30 en 8.00 worden opgehaald. Dit is natuurlijk Surinaamse tijdsplanning, dus om 8.20 was het busje daar. Er zaten al 2 medereizigers in, ook uit Duitsland. Met dit busje zijn we eerst naar zanderij gebracht. Hier stond nog een ander busje met 2 Nederlanders en 3 Amerikanen. Met deze 2 busjes vormden we 1 groep. We hebben in totaal 2-3 uren in de bus gezeten want deze weg naar de boot toe was alles bouxiet en vol met kuilen. Daarna aangekomen in Wantigronkregen we roti als lunch. Daarna alle bagage en wij op de boot en hebben we nog 2,5 uur op de boot gezeten.Een prachtige omgeving, wel een harde kont van het zitten, maar de omgeving maakt dit weer goed. Aangekomenop Funga eiland konden we hangmatten ophangen en werd er voor ons gekookt. De vleermuizenbegroeten ons vriendelijk,hingen namelijk dag en nacht boven ons en lieten hun uitwerpselen bij ons vallen, maar gelukkig hadden we klamboe over onze hangmatten.De kennismaking met de groep was leuk en het eten was heerlijk.

So, heute mit taxi nach Krasnapolski gefahren. Wir sollten zwischen 7.30-8.00 abgeholt werden, aber das ist Surinamesische zeiten. Um 8.20 werden wir abgeholt. In die Bus waren schon 2 Deutschers aus Stuttgart und spater sind noch 2 Niederlanders und 3 Amerkianen dabie gekommen. Dann haben wir 2-3 stunden uber schreckliche bauxiet wegen mit tiefe keulen gefahren. Dann nog 2 stunden mit ein korjaal nach das Funga insel gefahren. Da einmal angekommen die Hangematten aufgehangen und die fledermauzen haben uns sehr freundlich begrusst mit ihre stuhl usw aber glucklich habe wir unter in klamboe geschlafen. Herrlich gegessen und mit einander gesprochen und dann fruh in die hangematte.