12e dag

Vannacht al beter geslapen, maar dat lukt ook wel na zon inspanning. Helaas moesten de amerikane terug naar Paramaribo omdat de mevrouw ziek was geworden en we het risico niet wilden nemen dat het erger zou worden. Uiteindelijk 2 nachten in het z huis mocht ze worden ontslagen. Ze was gestoken door een vliegje die haar ziek heeft gemaakt en daardoor had ze hoge koorts en spierpijn en nekstijf. gelukkig uiteindelijk niets ernstigs uitgekomen. Vandaag een kortere wandeling gemaakt en werd ons wat verteld over de dieren en planten die in de jungle leefden. UIteindelijk aangekomen bij de moederval waar we lekker konden zwemmen.

Teruggekomen op het kamp lekker gerust in de hangmat en 's avonds na het eten nog een korte avondwandeling over het Funga eiland gemaakt. Ook nog bezoek gehad van een kleine lieve tarantula spin die we op onze hand hebben gehad, heel zacht, maar niet mijn lievelingsdier.

Heute nacht schon besser geschlafen. Leider musste die amerikanen zuruck nach Paramaribo weil die frau krank geworden war mit hoghen fieber und nackenstijf. Sie ist in krankenhaus 2 nachten gewesen. Sie war gestochen durch ein mugge die sie nicht bespurt hatte, aber glucklich geht jetzt alles wieder besser. Wir haben eine kurze wanderung gemacht und die fuhrer hat uns erzahlt uber die tieren und baumen in die jungle. Danach in die muttervallen geschwommen. Danach ein bische ausgeruht in die hamgematte und nach das abendessen noch ein kurze wanderung gemacht. Auch hat ein tarantula uns noch besucht, die konnten wir auf die hand haben, nicht mein liebelingstier.